loh zinox co copy copy
سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همه ساله براساس آیین‌نامه اجرایی اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، در فرآیندی که قریب به یک سال به طول می‌انجامد، بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی رعایت‌کننده حقوق مصرف‌کنندگان را شناسایی نموده و در روز نهم اسفند ماه (روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان) به عموم مردم معرفی می‌کند تا با افزایش انگیزه و حساسیت در نزد بنگاه های اقتصادی منتخب برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش رقابت پذیری این بنگاه ها در جهت ارائه محصولات باکیفیت، برقراری قیمت عادلانه، تحویل یا ارائه به موقع و مطلوب کالا و خدمات، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالاهای این بنگاه ها و نیز کالاهای دارای استاندارد و ارتقای شاخص هایی مانند عدالت اجتماعی، رفاه، مشتری مداری و قانون و نظم گرایی در بین بنگاه های اقتصادی شود.
این همایش در سطح ملی از سال ۱۳۸۰ تا کنون برگزار گردیده و امسال نیز پانزدهمین دوره خود را تجربه کرد. امسال پرونده شرکت های متقاضی دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، ابتدا توسط حوزه های تخصصی سازمان حمایت بررسی اولیه شده و بعد از محرز شدن شرایط اولیه، برای تصمیم گیری به کمیته های تخصصی فرستاده شد. در ارزیابی مذکور، بنگاه های اقتصادی بر اساس چهار شاخص کلی قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایت مشتری ارزیابی می شوند. طی ۱۳ جلسه کمیته فنی که متشکل از نمایندگانی از وزارت خانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان ملی استاندارد، حوزه های تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندکان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بودند، ارزیابی و تأیید شد و سپس در طول شش جلسه به تصویب شورای عالی اعطای گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان (متشکل از مدیران مربوط در دستگاه‌های مذکور) رسید. در نتیجه آن، از جمع ۳۵۰ بنگاه اقتصادی راه یافته به مرحله ارزیابی، ۱۱۸ شرکت‌ دارای شرایط دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان با ترکیب تعداد ۲۳ متقاضی تندیس طلایی، ۱۱ بنگاه تندیس نقره ای، ۹ شرکت تندیس برنزی و ۷۵ بنگاه اقتصادی گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شده اند که در طی این مراسم از ایشان تقدیر بعمل آمد.
در این دوره بیش از ۳۱۰۰ بازرس و حدود ۲۳ هزار ناظر کیفی افتخاری که از سال ۸۷ جذب این سازمان شده اند، سازمان حمایت را در برگزاری این همایش یاری نمودند. لازم به ذکر است که این همایش به طور همزمان در برخی استانها نیز برگزار می گردد و سطح برگزاری آن در سایر استانها، صرفا اهدای گواهینامه و تقدیرنامه می باشد. شرکت زینوکس در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان از سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان آذربایجان غربی شده بود. در سال جاری نیز علاوه بر موارد ذکر شده، به دلایل تنوع و کیفیت خدمات، گستردگی ارائه خدمات در سراسر کشور، تنوع و توزیع مناسب کالاها و مشتری مداری، موفق به کسب گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شد. زینوکس با تکیه بر اصول مشتری مداری ، بهره گیری از پرسنل متخصص و مجرب و همچنین روش های نوین خدمت رسانی، همواره در جهت ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود در تلاش می باشد.